מיתוג אישי לצורך מינוף עסקי
מה שיפה במיתוג האישי זה שהוא יכול להיות מיושם על כל בעל עסק בלי קשר לסקטור אליו הוא משויך.
הוכח כי אנשים ירצו להיות בקשר עסקי איתכם משלוש סיבות עיקריות:
בבניית המיתוג האישי שלכם תיצרו
דוגמאות מוכרות של שימוש במיתוג אישי לטובת מינוף עסקי
מותגים חזקים נמדדים על פי היכולת שלהם לממש את הערכים עליהם הם נבנים.
המותגים הגדולים בעולם עושים זאת שנים וכך יוצרים קשר הדוק של נאמנות עם לקוחותיהם. על פי אותה אסטרטגיה גם פועלים פוליטיקאים, אנשי עסקים וסלבריטאים כדי לקדם לעצמם את הקריירה.
הביטו בכמה מהמותגים האנושיים המפורסמים בעולם וחשבו מה אתם יכולים ללמוד מהם. נכון שקל לחשוב כי מאחורי אותם אנשים עומדת סוללת יחצנים ומעצבי תדמית (ובצדק), אבל רוב המותגים האנושיים התחילו לטפח את המיתוג האישי שלהם לפני שהפכו להיות מפורסמים. הנה כמה דוגמאות למותגים אנושיים ולמה שהם מייצגים:
ברנסון, גייטס ו-ווינפרי לקחו את המיתוג האישי שלהם וביצעו הלימה בינו לבין העסק אותו הם מייצגים. כך הם תרמו למיתוג של עצמם, במקביל למיתוג העסקי של העסק.
במיתוג האישי, המוצר הוא אדם.
בניית מיתוג נכון עם כל המרכיבים ההכרחיים, תעזור לך לשווק את עצמך וכך להביא לקידום העסק שלך. אנשים פונים אליכם, לא רק בגלל מה שאתם מוכרים, אלא גם (ואולי בעיקר) בגלל מי שאתם.
מה שיפה במיתוג האישי זה שהוא יכול להיות מיושם על כל בעל עסק בלי קשר לסקטור אליו הוא משויך.
הוכח כי אנשים ירצו להיות בקשר עסקי איתכם משלוש סיבות עיקריות:
בגלל שהם מכירים אתכם, או שמישהו המליץ עליכם
בגלל האופי והמוניטין שלכם
בגלל שאתם מייצרים עבורם ערך מוסף לו הם זקוקים
בבניית המיתוג האישי שלכם תיצרו
ניראות (Visibility)
יצירת תחושת הזדהות ונאמנות אצל הלקוח
קהל מטרה ממוקד ואוהד בו אתם מעוניינים
דוגמאות מוכרות של שימוש במיתוג אישי לטובת מינוף עסקי
מותגים חזקים נמדדים על פי היכולת שלהם לממש את הערכים עליהם הם נבנים.
המותגים הגדולים בעולם עושים זאת שנים וכך יוצרים קשר הדוק של נאמנות עם לקוחותיהם. על פי אותה אסטרטגיה גם פועלים פוליטיקאים, אנשי עסקים וסלבריטאים כדי לקדם לעצמם את הקריירה.
הביטו בכמה מהמותגים האנושיים המפורסמים בעולם וחשבו מה אתם יכולים ללמוד מהם. נכון שקל לחשוב כי מאחורי אותם אנשים עומדת סוללת יחצנים ומעצבי תדמית (ובצדק), אבל רוב המותגים האנושיים התחילו לטפח את המיתוג האישי שלהם לפני שהפכו להיות מפורסמים. הנה כמה דוגמאות למותגים אנושיים ולמה שהם מייצגים:
- ריצ'ארד ברנסון - "וירג'ין": יזמות, חוש עסקי, כיפיות, הומור, הרפתקנות
ביל גייטס - "מיקרוסופט": פילנטרופיות, שאיפה למצוינות, רצון לקרב את הטכנולוגיה לאדם
אופרה ווינפרי - "אופרה": רכות, רצון לשנות, שימוש בטלוויזיה כגורם מחנך ומלכד
ברנסון, גייטס ו-ווינפרי לקחו את המיתוג האישי שלהם וביצעו הלימה בינו לבין העסק אותו הם מייצגים. כך הם תרמו למיתוג של עצמם, במקביל למיתוג העסקי של העסק.
במיתוג האישי, המוצר הוא אדם.
בניית מיתוג נכון עם כל המרכיבים ההכרחיים, תעזור לך לשווק את עצמך וכך להביא לקידום העסק שלך. אנשים פונים אליכם, לא רק בגלל מה שאתם מוכרים, אלא גם (ואולי בעיקר) בגלל מי שאתם.